Özgün ve yalın tasarımıyla İstanbul'un yeni sembol binalarından biri olan Finansbank Kristal Kule'nin öyküsünü projenin dünyaca ünlü tasarımcıları Henry N. Cobb ve José Bruguera anlattı. Geometrik şekilleri tüm projelerinde ustaca kullanmalarıyla dünya çapında haklı bir üne kavuşmuş olan mimarlar, Finansbank'ın Kristal Kule'nin yapım sürecini ve projeyi ayrıntılı olarak aktardı. Henry N. Cobb projeye başlarken önlerinde iki sorun olduğunu belirtti ve "Biri, projenin konumu bir diğeri de şöhretini hak etmesi gereken bir yapı yapmamız gerektiğiydi. Doğu-Batı yönünde ince dar bir arsamız vardı. Doğu tarafı iş dünyasına bakarken Batı tarafı henüz kentsel dönüşüme girmemiş Çeliktepe'ye bakıyordu. Hitap ettiğimiz mahallelerin farklılıklarını göz önüne aldık; Doğu tarafında çok disiplinli bir tasarım yaklaşımına sahip olması gereken ve aynı zamanda da şehre de estetik ve değer açısından katkı sunması gereken Finansbank Kristal Kule'yi inşa ettik. Bu kulenin en önemli özelliği farklı kat planlarına sahip olması ve kuleye baktığınız her yönden farklı bir görünüş vermesidir. Batı tarafında ise Çeliktepe'nin dokusu ile uyumlu daha az katlı, malzemeleri özenle seçilmiş bir bina inşa ettik" dedi.
José Bruguera ise projeyi Türkiye'den bir mimar ekibi ile beraber hayata geçirdiklerini söyledi ve iç mimari süreci hakkında bilgi verdi.
İstanbul'un yeni sembol binası: Finansbank Kristal Kule
Özgün ve yalın tasarımıyla İstanbul'un yeni sembol binalarından olan Finansbank Kristal Kule, uzun yıllar geçse de eskimeyecek bir tasarım ilkesi ile hayata geçirilen modern bir mimari eseri olarak öne çıkıyor.
Ortak akılla 7 farklı yapıda hizmet üreten Finansçıları, fiziksel olarak da aynı çatı altında buluşturan Finansbank Kristal Kule, sosyal tesislerinden fitness salonuna kadar içinde barındırdığı sosyal alanları ile finansçılar için motivasyon kaynağı olan bir "yaşam alanı"na dönüşüyor.
Finansbank Kristal Kule, 6 yüzeyli köşegeninden simetrik kesik bir kristal formunda
Binanın kuzey ve güney cepheleri paralel olup; bu form doğu ve batı cephelerindeki parametrik geometri değişikliği ile sağlanıyor. Giriş katında güneydoğu-kuzeybatı yönünde paralel kenar olan geometri, üst katlarda kuzeydoğu-güneybatı yönünde paralel kenara dönüyor, sonrasında ise 168 metre seviyesinde kuzey-güney doğrultusunda düz bir çizgi olarak bitiyor. Ana kuleye yukarıdan bakıldığında; tam bir dikdörtgen oturum görülüyor. Köşegen simetrideki bu parametrik hareket Finansbank Kristal Kule'nin her açıdan çok farklı gözüken formunu sağlıyor.
Statik dehanın ürünü
Bina; uluslararası birçok mimari ödül almış, birçok büyük kurumun Merkez binalarına imza atmış Pei Cobb Freed & Partners bünyesinde, Mimar Henry N. Cobb ve José Bruguera tarafından tasarlandı. Bank of China Tower (Hong Kong), ABN Amro Bank (Amsterdam), IMF (Washington DC), OECD (Paris), Torre Espacio (Madrid), Goldman Sachs (New York) ve Palazzo Lombardia (Milano) firmanın imza attığı ve finans sektöründe en bilinen örnekler. Paris'teki meşhur Louvre Müzesi'ndeki "Cam Piramit" de yine bu firma tarafından tasarlandı. Geometrik şekilleri tüm projelerinde ustaca kullanan firma, bu hünerini Finansbank Kristal Kule'de de sergiledi.
Bina 41 kat yüksekliğinde ve bu geometride bir binanın bütününün betonarme olarak kurgulanması statik dehaların çalışmasının sonucu; çok sayıda doğan ve sonlanan eğrisel kolon olan binanın statiğine Türkiye'nin bir numaraları statikeri olarak bilinen İrfan Balioğlu imza attı.
İç mimaride yerel dokunuşlar
Soyak'tan satın alınan Finansbank Kristal Kule'nin iç mimarisi de yine binanın yaratıcısı Pei Cobb Freed & Partners tarafından yapıldı. Eserlerini yaptıkları ülkeyi temsil ettiklerine inandıkları şekilleri projelerinde kullanmaktan hoşlanan proje mimarları, Finansbank Kristal Kule'de de bir 'Türk Deseni' olarak tanımladıkları baklava figürünü hem döşemelerde, hem de tavanlarda değişik motiflerle kullandı.
Finansbank Kristal Kule giriş lobisinde gri mermer ile başlayan döşemeler, küçülen baklava şekilleri ile arka bölüme gittikçe beyaza dönüyor. Projede seçilen mermerler Türkiye'deki ocaklardan seçildi ve podyumdaki farklı alanlarda, farklı desenler kullanılarak binada hoş mekanlar ortaya çıkarıldı. Binanın bahçesine bakan güneş kırıcı detayı, Selçuklu desenlerinden esinlenerek oluşturuldu.
Binanın bir diğer özelliği, içinde dolaşırken kuleyi farklı perspektiflerle algılamanın mümkün olması, örneğin; podyumdan başınızı kaldırıp, galeri üzerindeki şeffaf tavandan kuleye bakıldığında sadece bir üçgen görülüyor. Projelendirilirken sürdürebilir enerji ilkesinin esas alındığı binada proje detayları ve malzeme seçimleri 'Leed Sertifikası' almak ve yeşil bina olarak tescillenmek üzere oluşturuldu.
Yaşam alanında neler var?
- 2 adet toplam 750 kişilik kafeterya,
- 18 salon kapasiteli toplantı merkezi,
- 256 kişilik konferans salonu,
- FinansÇarşı (kuaför, market, kitapçı, kafe, kuru temizleme, terzi, lostra, sağlık merkezi ve Finansbank şubesi)
- Sanat galerisi,
- 1000 metrekarelik FinansGym,
- 16 derslikten oluşan teknik donanıma sahip eğitim merkezi
- İç bahçeler
Boytorun Mimarlık tarafından Arnavutköy’de tasarlanan Durusu Milltown projesi bölgenin konut, ticaret ve kamusal alan ihtiyaçlarını karşılama hedefiyle hayata geçiriliyor. Kişi başına düşen sosyal ala...
Devamını Gör...
Özer Ürger Mimarlık tarafından tasarlanan Güngören Gösteri Merkezi (GGM) ve Kent Parkı projesi, yapı ile çevresi arasında kurulan güçlü bağlar sayesinde İstanbul’un en yoğun nüfuslu bölgelerinden biri...
Devamını Gör...
Ulusal ve uluslararası ölçekte atlı spor kulüplerine imza atan Equine Design Studio, Şile’de uluslararası yarış standartlarına uygun niteliklerde özel bir binicilik merkezi tasarladı
Devamını Gör...